E-mailmarketing voor zzp’ers en het mkb

Wat is e-mailmarketing?

E-mails versturen, dat doe je toch gewoon met Outlook, Gmail of een ander e-mailprogramma? Dat klopt, als je praat over je dagelijkse communicatie met één persoon of een klein groepje mensen. Wil je echter met regelmaat commerciële e-mails of nieuwsbrieven versturen naar een grotere groep mensen, dan is het verstandiger om over te stappen op een ESP oftewel een e-mail service provider. Aan het versturen naar grote groepen mensen zijn namelijk nogal wat voorwaarden verbonden, zoals bijvoorbeeld het feit dat je rekening houdt met de anti-spamwet.

Waarom zou je nieuwsbrieven versturen?

Maar waarom zou je het überhaupt doen, commerciële mails of digitale nieuwsbrieven versturen? Het antwoord is simpel: omdat e-mailmarketing, zoals we het ook wel noemen, een zeer effectieve manier is om je bedrijf onder de aandacht te brengen.
Recent onderzoek wijst uit dat ruim 70% van de Nederlanders ’s morgens na het wakker worden als eerste zijn e-mail leest. Het is een goed middel voor interactieve communicatie: traditionele media zoals papieren nieuwsbrieven gaan vooral over eenzijdige communicatie (zenden), maar bij digitale communicatie krijg je ook hele waardevolle feedback van je klanten. Bovendien is het gewenste communicatie: de mensen op je mailinglijst hebben zelf toestemming voor het ontvangen van mail.

 

“Dank voor je e-book over Mailchimp, zo kon ik inderdaad binnen 1 dag die mailing klaarmaken. Je hebt dat top gedaan, stap voor stap en heel helder, super!” – Bas Jongerius, fotograaf

 

Gratis e-book “Aan de slag met e-mailmarketing”

Wil je zelf aan de slag met e-mailmarketing? BOE!media heeft een gratis e-book uitgebracht voor zelfstandig professionals en kleine organisaties die zelf aan de slag willen met e-mailmarketing.

Ondersteuning

Wil je het niet zelf doen maar zoek je hulp? Ik ondersteun personen en organisaties tot ca. 50 personen bij het opzetten van een effectieve e-mailmarketingcampagne. Daarbij kan ik helpen bij:

  • het kiezen van de juiste software
  • het (legaal) verzamelen van abonnees voor je mailinglijst
  • het (her)schrijven van goede teksten
  • het inrichten van de software
  • zorgen voor koppelingen met je website (inschrijfformulier)
  • het vinden van praktische oplossingen voor inschrijven op beurzen